Personalizacja druku to możliwość naniesienia zmiennych, zindywidualizowanych danych na poszczególne egzemplarze druków. Możliwości personalizacji jest mnóstwo, począwszy od zmiennego imienia i nazwiska, poprzez numerowanie egzemplarzy, aż do indywidualnych grafik.
Produkty personalizowane
Jest pewna gama produktów, w których personalizacja zadomowiła się już na dobre, oto kilka z nich:
- UMOWY I FAKTURY – personalizacja wykorzystywana jest bardzo często do numerowania kolejnych egzemplarzy
- NAKLEJKI ADRESOWE I KOPERTY – personalizacji podlegają dane adresowe
- IDENTYFIKATORY – dane personalizowane to głównie dane osobowe, zajmowane stanowisko lub pełniona funkcja
- ETYKIETY PRODUKTOWE – personalizacja nazw produktów, cen, kodów kreskowych
- ZAPROSZENIA, KARTKI OKOLICZNOŚCIOWE, DYPLOMY I CERTYFIKATY
W tych produktach możliwość indywidualizacji danych stosuje się bardzo często, nic nie stoi jednak na przeszkodzie żeby pójść o krok dalej. Możemy przygotować spersonalizowaną, skierowaną do konkretnej osoby lub grupy odbiorców ofertę handlową czy katalog.
Jakie dane możemy spersonalizować?
No właśnie… Personalizację często stosujemy do prostych danych tekstowych: imię i nazwisko, adres itp., numeracji czy kodów kreskowych. Możliwości są jednak zdecydowanie większe.
W zależności od informacji, jakie posiadamy o danej osobie bądź grupie, możemy np. na różnych egzemplarzach druków wstawić kod rabatowy o różnej wartości, datę urodzenia, nazwę proponowanego produktu (np. bazując na produktach, które klient ostatnio kupił).
Personalizować możemy nie tylko tekstem, lecz także kolorem i grafiką. Dzięki oprogramowaniu stosowanemu do personalizacji druków możliwe jest przygotowanie zindywidualizowanego wydruku uwzględniającego zainteresowania danej osoby, np. poprzez dodanie zdjęcia pokazującego ulubiony sport, płeć – możliwe jest zastosowanie różnej kolorystyki w zależności od tego, czy odbiorcą będzie mężczyzna czy kobieta.
Jak przygotować dane do personalizacji?
W przygotowaniu personalizowanych wydruków kluczowe znaczenie ma odpowiednie przygotowanie bazy danych. Dane indywidualne dla poszczególnych egzemplarzy przygotowane powinny być w pliku MS Excel, a każdy komplet danych powinien stanowić osobny wiersz arkusza kalkulacyjnego.
Przygotowując arkusz danych, pamiętać należy o kilku zasadach:
- jeśli słowa na wydruku mają pojawić się w formie odmienionej, w pliku powinny się one znaleźć w takiej właśnie formie
- jeśli jakaś informacja pojawia się na wydruku raz w formie podstawowej, a w innym miejscu w formie odmienionej, w bazie danych musi być umieszczona w obu formach.
- jeśli imię i nazwisko użyte ma być w różnych miejscach / osobnych polach na wydruku, w arkuszu kalkulacyjnym dane te muszą znaleźć się w osobnych komórkach
Personalizacja to potężne narzędzie sprzedażowe. Jeśłi zastanawiasz się, jak można wykorzystać ją w Twojej działalności bądź u jednego z Twoich klientów, skontaktuj sie z nami. Przyjrzymy się Twoim oczekiwaniom i danym, jakie posiadasz i zaproponujemy możliwe ścieżki działania.